divendres, 4 d’agost del 2017

Cruz de T'antamarka

La Laia diu que es reserva per demà per fer el post del Machu Picchu, que segur que serà impressionant. Mentrestant per anar fent boca, avui dimecres 2 d'agost ens hem aixecat força tard, doncs tampoc volem desgastar-nos massa ja que demà toca Machu Picchu i ben aviat.

Després d'esmorzar el nostre formatge andino de rigor i dubtar una mica cap on tiràvem, ens hem decidit per pujar a la Cruz de T'antamarka, creu que està per sobre d'un dels cims que envolten Urubamba, a 3.185 metres.

Foto copyright Laia Canaleta

Fa poc hi vaig pujar amb tota la tropa del Projecte Urubamba per fer fotos a les estrelles a la nit. Ara serà una mica diferent doncs són les 10:00 a.m. i fa una calor que espanta. Però res, els quatre enfilem cap allà.

Una bona pujadeta a mig matí i en més o menys una hora sortint des de La Salle arribem a dalt. Bé, el Guillem en 55 minuts, la Laia i jo en 1 hora i 5 minuts i la Rosa en 1 hora i 15 minuts, però el més important està fet: estem a dalt!!

Gaudim de la panoràmica de tot Urubamba (vegeu foto de la Laia) i ens fem fotos des de dalt de tot. També mirem al Nevado Chicón de 5.530 metres. Nosaltres estem a 3.185 metres i ja s'aixeca majestuosament davant nostre.

Després d'una bona estona de gaudir de les vistes i fer fotos, enfilem ja cap a baix. Pujar hem suat ara la baixada el Guillem i la Laia han posat el turbo: 12 minuts per baixar des de la creu fins a la carretera!!

Un cop allà la Rosa té una magnífica idea: tant parlar de sucs vol que anem al mercat a provar-los. Ens ho mereixem. I dit i fet. Allí estem fent els nostres fantàstics sucs de pastanaga o de taronja de mida d'una galleda cadascun per tant sols 5 soles (1.5 euros). A Barcelona no et donen ni la pela de la taronja per aquest preu. I aquí el suc es infinitament més bo i gustós.

D'aquí, ja que estem allà, els porto a veure la impressionant imatge del mercat d'Urubamba. Fa goig veure tanta fruita i verdura i els colors que presenta el mercat.

Per dinar vam provar un lloc nou a l'avinguda Mariscal Castilla: Kuchi Wasi. doncs vam menjar força bé i a més tenien anticuchos de corazon de res!!! Feia dies que no en menjava. Prou bons.

Per la tarda vam dedicar-nos a comprar provisions per la visita al Machu Picchu i per tenir les motxilles enllestides doncs el tren cap a Machu Picchu sortia d'Ollantaytambo a les 5:00 a.m. per la qual cosa calia matinar a Urubamba.

Així doncs a les 9:30 p.m ja érem al llit per dormir una mica i aixecar-nos a les 3:15 a.m. i gràcies que el Hno. Vadillo ens ha dit que ens acompanyava d'Urubamba a Ollanta  que sino no sé què hauríem fet! Bona nit!