dimarts, 24 de desembre del 2013

Sant Salvador de les Espases i Puig Cendrós

Ahir dilluns vam aprofitar per fer, el Guillem i jo, una excursioneta a veure si fèiem dos 100 cims el mateix dia: Sant Salvador de les Espases i el Puig Cendrós.

Vam anar cap a Olesa de Montserrat i quan vam trobar el desviament del Camí de la Puda, al km 7 de la C-55, vam trencar a la dreta i deixar el cotxe. D'allí sortia el corriol que pujava, segons deia, cap a Sant Salvador de les Espases, a una hora de camí.

Com que portàvem el GPS i el track anàvem força tranquils. Vam començar a enfilar pel corriol i a la llunyania ja es veia l'Ermita de Sant Salvador. El camí no té perdua però seguint el track encara menys. Però de sobte vam arribar a un lloc on el camí es bifurcava a dreta i esquerra. El track marcava cap a la dreta però ens va semblar que seria xulo anar per l'esquerra ja que el camí pujava vertical i directe cap a l'ermita.
Així que cap allà vam tirar. El Guillem que en pujada tira com una bèstia va marcsar el ritme fins i tot agafant encara més alguna drecera més vertical del que ja era el propi camí. Jo suant al darrera...Arribem en 40 minuts a l'Ermita.

Quan arribem a dalt impressionants les vistes. Cap a una banda el Massís de Montserrat, cap a l'altre la serralada tota verda. I el propi lloc preciós i impressionantment desconegut.

Ens fem unes fotos a dalt i gaudim del paissatge. Comencem a mirar per on tornar. I decidim que farem el camí a la inversa ja que ens hem saltat el track i volem intentar fer també el Puig Cendrós. El corriol que surt cap a la dreta és per on havíem de venir. És estret i espectacular amb graons fets a la roca.

Quan arribem a dalt del camí, doncs aquest feia lleugera pendent deixant-nos més amunt de Sant Salvador, veiem el camí de baixada i dubtem de quin deu ser el Puig Cendrós de tots els cims que ens queden al davant.

Quan som a baix ens adonem que hi ha tant el Puigventós com el Puig Cendrós més a la vora. El Puigventós sembla més alt i més llunyà. Un altre dia...

Així que amb un "repechon" (amb demarrada del Guillem inclós deixant-me enrera de llarg) ens plantem a dalt del Puig Cendrós. Un cim que no té gaire res d'espectacular però sí les vistes cap a Montserrat, immillorables.

Després camí de tornada baixant pel Torrent de l'Afrau i reprenent la cruïlla que havíem deixat més avall. Arribem al cotxe. total uns 7.5km de recorregut i més de 600 metres de desnivell positiu.